strona główna płyta teksty minstrel magik księga gości twoja dziwnonoc

dziwnonoc
"Kiedy rozum śpi budzą się potwory"
(Francisco de Goya)


Fragmenty wykonań wybranych kompozycji Bartka Kowalskiego (w formacie mp3 44.1 kHz, mono, 64kBit/s):

Domine Jesu
1:53, 885kB

Etiuda na kwintet fortepianowy
0:41, 321kB

Amen na chór
0:40, 315kB

Tchnienie wiosny
1:25, 669kB

Domine Deus na chór
0:59, 467kB

Moment na smyczki
0:44, 347kB

Zakochany cień
0:36, 284kB

Oddech Kosmosu
0:51, 402kB

Pędzący koń
0:47, 373kB

Apropos Dziwnonoc

Na gitarze basowej gram z zamiłowania, a tworzenie muzyki rozrywkowej jest dla mnie swoistym odpoczynkiem od pisania tzw. muzyki powaźnej którą również, a może nawet przede wszystkim się zajmuję.

Nagranie tej płyty wspólnie z Bartkiem Małeckim było dla mnie jak sądzę ciekawym doświadczeniem artystycznym, bo krótko mówiąc stworzyli ją dwaj faceci z których jeden studiuje w akademii muzycznej, a drugi po prostu całkiem nieźle radzi sobie z gitarą i ma bogatą wyobraźnię. Obaj spotykali się wielokrotnie przez wakacje by wspólnymi siłami, w warunkach domowych czyli na własnym sprzęcie komputerowym, nagrać to co im w duszy brzęczy.

W dość krótkim, może nawet trochę zbyt krótkim czasie jak na to by wszystko zapiąć na ostatni guzik, ale w końcu w muzyce liczą się emocje i klimat i jak sądzę tego tu nie brak.

Jak już wcześniej napisałem, tworzenie muzyki rozrywkowej jest dla mnie odpoczynkiem od pisania muzyki poważnej którą również, a noże nawet przede wszystkim się zajmuję. Zapraszam do przesłuchania kilku fragmentów moich utworów na chór.

Domine Jesu
fragment: 1:53, 885kB

Utwór na chór mieszany- 6 głosowy (2 soprany, 2 alty, tenory i basy) Powstał w 1997 roku w marcu, otrzymał Grand Prix na V konkursie dla uczniów szkół średnich im. A. Krzanowskiego w Bielsko-białej. Tekst utworu składa się jedynie z trzech słów - "Domine Jesu Christe" Poszczególne słowa pełnią tu rodzaj mikromotywów o niewielkim nie wychodzącym z reguły poza sekundę ambitusie. Istotną rolę odgrywa więc głównie relacja harmoniczna między głosami oraz polifonia słów. Inspiracją do napisania tego utworu był pobyt w opustoszałej, ogromnej sali kościoła, w której spędziłem ponad godzinę, otoczony ciszą wypełnianą niekiedy szeptem wiernych.

Domine Deus
fragment: 0:59, 467kB

Napisany rok później "Domine Deus" jest już zupełnym kontrastem w stosunku do "Domine Jesu" Jest inspirowany witrażami o krzykliwych bujnych barwach, dominuje w nim motoryka, jest próbą wykorzystania plastyczności oraz rytmiki słowa. Cechą wspólną zaś, łączącą "Domine Deus" i "Domine Jesu" jest polifonizacja słowa, wpisanie motywu "Domine" w przestrzeń 7 głosowego chóru. (Miłym zaskoczeniem było dla mnie wykonanie przez chór "Schola Cantorum Gedanensis" pod batutą Jana Łukaszewskiego. Mimo iż utwór jest przewidziany na duży skład, to wykonanie go, mimo niewielkiej ilości wykonawców uważam za najlepsze jakie dotąd udało mi się usłyszeć jeśli chodzi o wykonania moich utworów).

Amen
fragment: 0:40, 315kB

Napisany w 1999 roku pod wpływem fascynacji harmoniką chorałów J.S.Bacha. Miał już około 6 wykonań min. pod batutą Ewy Struś, Katarzyny Sokołowskiej i Michała Białeckiego. (Podobno teź przydaje się czasem jako ćwiczenie dla uczących się dyrygowania studentów piątego wydziału AMFC).


 
Minstrel
Grudzień 2000

Muzyka i teksty: BK i BM Okładka: KW WWW: DS © 2000 wszystkie prawa zastrzeżone